debki2015

W tym roku pierwsze i drugie klasy medioznawcze wybrały się na warsztaty filmowe do Dębek. Wycieczka obejmowała również przystanek w Gdańsku i Sopocie. Cały nasz wyjazd trwał 3 dni, podczas których kształtowaliśmy nasze zdolności taneczne, artystyczne i filmowe. Mieliśmy również okazję wykazać się pomysłowością podczas tworzenia oraz składania filmów i zdjęć.

17 czerwca, dzień 1

Wyprawa do Dębek rozpoczęła się bladym świtem. Z Gniezna do Gdańska jechaliśmy ok. 4 godz. Podzieliliśmy się na 4 grupy, które współpracowały ze sobą podczas wyjazdu. Naszym głównym zadaniem było nagrywanie filmików i robienie zdjęć w miejscach, w których byliśmy.Zatrzymaliśmy się w pobliżu gdańskich osiedli wokół których mogliśmy wszyscy swobodnie nauczyć się tańca belgijskiego. Po opanowaniu układu ruszyliśmy na zwiedzanie miasta. W centrum Gdańska wykorzystaliśmy nasze chęci i obecność szerokiej publiczności do zaprezentowania, opanowanej już kilka godzin wcześniej, Belgijki. Widać było, że turystom oraz mieszkańcom spodobał się układ taneczny, ponieważ nie tylko wstrzymaliśmy ruch pieszy, ale nade wszystko wzbudziliśmy ogromne zainteresowanie. Około godziny 16.00 wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w stronę Dębek. Po przybyciu na miejsce i zakwaterowaniu się, poszliśmy przywitać się z morzem. Niektórzy uczniowie stwierdzili, że chętnie zanurzą nogi, lecz skończyło się to kąpielą w Bałtyku. Wieczór spędziliśmy już w pokojach, odpoczywając po podróży.

18 czerwca, dzień 2
O wczesne wstawanie nie musieliśmy się martwić, ponieważ smaczne śniadanie przygotowano nam na godzinę 9.00. Kto żyw, budzony zapachami z kuchni, pobiegł na posiłek. Około południa przeszliśmy się na spacer, by lepiej poznać okolicę. Po obiedzie rozpoczęliśmy kilkugodzinne warsztaty. Tworzyliśmy filmy o nas i o miejscach, które udało nam się zobaczyć podczas tych dwóch dni. Najlepiej złożony taniec belgijski był również jednym z 4 naszych prac, które później były wyświetlane i oceniane przez jury. Pod wieczór w ramach kolacji państwo, którzy opiekowali się i prowadzili dom wczasowy Seminarium Duchownego, w którym nocowaliśmy, przygotowało dla nas grilla. Mniej więcej o godzinie 20.00 wychowawcy zorganizowali dla nas karaoke na dworze, które zakończyło się dyskoteką i wspólnymi pląsami. Nie zabrakło też naszego sztandarowego tańca, do którego zaprosiliśmy także naszych gospodarzy. Punktem kończącym ten dzień był pokaz filmów, jakie przygotowaliśmy. Zwycięską grupą okazał się Medioteam, drugie miejsce przypadło Kroksom, trzecie zdobyły Rodzynki, a czwarte Medioklocki. Wygrani otrzymają dodatkowe punkty do zachowania, co z pewnością poprawi jego jakość na świadectwie ukończenia klasy.

19 czerwca, dzień 3

W ostatnim dniu, po wykwaterowaniu się, ruszyliśmy w stronę Sopotu. Przez pewien czas pogoda niestety nam nie dopisywała, lecz na szczęście po dotarciu do Molo, rozpogodziło się na tyle, że bez żadnego problemu mogliśmy się przejść wzdłuż niego. To był ostatni element wycieczki, jaki na nas czekał. Po powrocie do autobusu, skierowaliśmy się w stronę Gniezna, gdyż był to już prawie koniec naszej wycieczki. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek, który był także wliczony w cenę naszego wypadu nad morze. Po dotarciu do Gniezna zatańczyliśmy raz jeszcze Belgijkę - tym razem przed rodzicami.

Wyjazd bardzo nam się udał, choć trwał tylko 3 dni. Klasy medioznawcze bawiły się, a równocześnie integrowany ze sobą w bardzo przyjemny sposób. Mimo końca roku udało nam się poprawić lub stworzyć nowe znajomości. Jesteśmy wdzięczni naszym wychowawcom za zorganizowanie tak atrakcyjnej i niezapomnianej wycieczki. Klasa IB liczy po cichu na kolejną wycieczkę w przyszłym roku, lecz tym razem już z nowymi uczniami klasy pierwszej e-medioznawczej.

tekst: Karolina Englert (klasa medioznawcza)