torun

Nową tradycją klas humanistyczno – artystycznych stały się, organizowane przez koordynatora profilu panią profesor Edytę Sierakowską – Bandosz, warsztaty humanistyczne. Zajęcia warsztatowe odbywały się od 2 do 4 czerwca 2014r. w przepięknie położonym, gotyckim zamku Bierzgłowskim. Oprócz pani profesor Bandosz opiekunami byli: pani Dyrektor Beata Czechańska, pani profesor Karolina Dominiak i ksiądz Marcin Korybalski. Oto kilka wspomnień z naszego pobytu, określonego rękoma dwóch uczennic klasy I a i II a: Martyny Nowickiej i Anny Łuczak.

Pogoda towarzysząca nam w podróży nie nastrajała pozytywnie, mimo to autobus pełen był żartujących, śpiewających wesołe piosenki, śmiejących się uczniów, którzy cieszyli się z trzech dni wolności. Po przyjeździe do zamku, (który kilku osobom przypominał Hogwart) i zakwaterowaniu w pokojach udaliśmy się do jadalni na obiad, a następnie, po krótkim odpoczynku, do ogromnej sali rycerskiej. Na początku odbyły się warsztaty psychologiczne poprowadzone przez księdza Marcina Korybalskiego, na których dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy – jak efektywnie się uczyć, o czym decyduje dominacja jednej z półkul mózgu oraz jak wspomagać pamięć i koncentrację. Po krótkiej przerwie odbyły się kolejne warsztaty, tym razem z pania Karoliną Dominiak, na których wspólnie przeanalizowaliśmy słynną scenę balkonową z dramatu Szekspira „Romeo i Julia”. Następnie odbyła się druga część warsztatów psychologicznych, których głównym tematem był temperament. Mieliśmy możliwość zrobienia kilku testów, w tym określającego nasz typ osobowości.

Około godziny 18 udaliśmy się do jadalni na kolację, po której zostaliśmy zaproszeni na projekcję filmu „Zakochany Szekspir” oraz „Piękny umysł”. Następnego dnia około godziny 9 „pełni energii” po „przespanej” nocy udaliśmy się na śniadanie, po których uczestniczyliśmy w dwugodzinnych warsztatach filmowych z panią Edytą Sierakowską – Bandosz. Tym razem poznaliśmy historie kina, dowiedzieliśmy się, kto jest niezbędny do stworzenia filmu oraz jakie postaci związane z kinem warto znać.

Po dłuższej przerwie i obiedzie udaliśmy się na warsztaty plastyczne prowadzone przez panią dyrektor Beatą Czechańską, na których omówiliśmy wiersz oraz obraz Pt. „Płonąca żyrafa”. Wieczorem, gdy pogoda zdecydowanie się poprawiła bawiliśmy się na ognisku, na którym przedstawiliśmy także fragment „Romea i Julii” oraz zagraliśmy w siatkówkę z nauczycielami.

Trzeciego dnia wstaliśmy ze smutną myślą, że zbliża się koniec warsztatów. O godzinie 10, po spakowaniu walizek i zrobieniu grupowego zdjęcia na tle zamku ruszyliśmy w drogę. Po krótkim czasie zatrzymaliśmy się w Toruniu, w którym pozostaliśmy do godziny 14, zwiedzając dom Mikołaja Kopernika i rynek, grając w grę miejską oraz spacerując i kupując pierniczki. Dojechaliśmy do Gniezna około godziny 18 z nadzieja, że za rok także pojedziemy na tak udane warsztaty.

tekst: Martyna Nowicka, Anna Łuczak (klasa humanistyczno-artystyczna)